Het LVMH was in eerste instantie sceptisch over het ontwikkelen van een luxe smartwatch, een horloge maken ze normaliter als tijdloos. De technologie in een smartwatch zou te snel verouderen, echter heeft het bedrijf zich bedacht.
LVMH wilt luxe smartwatch uitbrengen
Het Franse bedrijf LVMH gaat luxe uitvoeringen van smartwatches ontwikkelen. Zij zijn van mening dat, wanneer Apple een smartwatch aan kan bieden voor € 10.000,- en die weten te verkopen, zij ook een luxe smartwatch op de markt kunnen zetten. Het Franse LVMH zal zich richten op een prijs van € 1400,-. Vergeleken met de smartwatch van Apple is dit nog een gematigde prijs voor een luxe smartwatch.
De president van het Franse bedrijf kondigde eerder in april al de TAG Heuer’s smartwatch aan. Dit zal een luxe smartwatch worden met een accuduur van ongeveer 40 uur. De smartwatch zal gebruik gaan maken van Android Wear en zal rond de € 1200,- gaan kosten. Naar verwachting komt de luxe smartwatch rond november dit jaar nog op de markt.
Het succes van de luxe smartwatch
De president van het franse bedrijf LVMH verwelkomde het succes van de Apple Watch. Naar zijn mening maakt Apple, voor het eerst in de geschiedenis, jonge mensen geïnteresseerd in het dragen van een horloge. Verder hoopt hij dat Apple miljoenen smartwatches verkoopt. Op die manier zou de LVHM een onderscheidend product op de markt kunnen brengen en klanten van Apple afsnoepen. Of dit in werkelijkheid zal lukken is nog de vraag.
De LVMH en andere luxe horloge bedrijven zijn niet van plan om Apple zomaar de markt over te laten nemen. Het zal een grote uitdaging worden, maar het bedrijf is ervan overtuigd dat ze de consument een luxe smartwatch kunnen aanbieden die goed zal verkopen.